Intelligent automatisering-IA

Belivia effektiviserar administrativa processer i finans – och försäkringsbranschen

En kund i Sverige idag förväntar sig att alltid erbjudas ett bra digitalt möte. Även äldre personer har denna förväntan vilket bland annat åldersstrukturen kring användandet av mobilt BankID avslöjar.

Utmaningen är att kraven stiger på det digitala mötet jämfört med ex. det fysiska mötet. Om ett engagemang redan finns med kunden är förväntan än större. I det digitala mötet förväntas kunden inte behöva fylla i uppgifter som redan borde vara kända. Processtiden för ett ärende förväntas av kunden ske i realtid. Att kunden får svar dagen efter, om en försäkring kan tecknas, om en försäkring täcker en skada eller om ansökan om bolån går igenom håller inte i framtiden. Kunderna vill vid ett och samma tillfälle påbörja och slutföra sitt ärende oavsett dag och tidpunkt på dygnet.

Belivia levererar intelligent automatisering, IA, genom plattformen BCM i kombination med expertis inom processutveckling. BCM transformerar pappersblanketter till digitala intelligenta formulär vilket ger direkta effekter för kundupplevelsen och automatiserad administration. Belivia skapar möjlighet till affärsutveckling utan beroende till IT-organisation och releaser. Effekten av Belivias BCM blir ett automatiserat och digitalt flöde där kunden på kortare tid slutför sitt ärende. Den individuella och optimerade processen minimerar den administrativa kostnaden.

Kontakta oss så berättar vi mer.

Vårt fokus

  • Automatisering
  • Interaktiv processutveckling
  • Optimering av kundprocess
  • Affärsutveckling utan IT

BCM

Med BCM (Belivia Content Manager) omvandlar Belivia dokumentbaserade processer till digitala realtidsbaserade processer. Läs mer

Kontakta oss

+46 (0)8 222 002 Körsbärsvägen 5, 114 23 Stockholm Skicka oss ett mejl

Den här webbplatsen använder cookies för att fungera. Genom att fortsätta surfa på webbplatsen accepterar du användningen av cookies.