banner

ICA FÖRSÄKRING INFÖR INTELLIGENT AUTOMATISERING MED BELIVIAS BCM

Kundreferens: ICA Försäkring

Per

”Vi är stolta över vår nya barnförsäkring som blivit topprankad av Konsumenternas Försäkringsbyrå. Att IA processen genom Belivias BCM blev så lyckad och effektiv ger oss också förutsättningar att hantera kommande volymer. Vi är också väldigt nöjda med samarbetet med Belivia vilket bidragit till fler implementationer av BCM, exempelvis inom skador”, berättar Per Täckenström Produktansvarig på ICA Försäkring.

När ICA Försäkring breddade sitt utbud av privata försäkringar med barnförsäkring ville man uppnå den bästa upplevelsen vid nytecknade. ICA Försäkring bestämde sig för att bygga branschens bästa digitala kundmöte för nytecknande, där inhämtning av hälsouppgifter ingår, samtidigt som den efterföljande administrationen skulle minimeras. IA – Intelligent automatisering krävdes för att uppnå interaktiv och automatiserad process för hantering av hälsouppgifter vid nyteckning. ICA Försäkring inledde ett partnerskap med Belivia där BCM konfigurerades för ett IA flöde. ICA Försäkring höjde samtidigt ambitionen kring sin skadehantering och valde även där att påbörja implementation av ett IA flöde. Även här utsågs Belivias BCM som processverktyg.

”Vi är väldigt stolta och glada över vårt samarbete med ICA Försäkring. Genom ICA Försäkrings höga ambitioner blir det naturligt att ifrågasätta gamla processer, både vid nytecknade och skador. Därför extra roligt när vårt BCM kan skapa kostnadseffektiva IA processer med ICA Försäkrings kunder i centrum”, säger Angelica Nevenstam Product Owner på Belivia.

Vårt fokus

  • Automatisering
  • Interaktiv processutveckling
  • Optimering av kundprocess
  • Affärsutveckling utan IT

BCM

Med BCM (Belivia Content Manager) omvandlar Belivia dokumentbaserade processer till digitala realtidsbaserade processer. Läs mer

Kontakta oss

+46 (0)8 222 002 Körsbärsvägen 5, 114 23 Stockholm Skicka oss ett mejl